یکشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خانه / آیین زندگی / القاء معاني و مفاهيم

القاء معاني و مفاهيم

القاء معاني و مفاهيم قرآنی مانند هر علم دیگری نیاز به استفاده از اصول و روش های صحیح، کارآمد و مؤثر دارد. همان گونه که شناخت توانایی های مخاطب هم در بهینه سازی القاء معاني و مفاهيم قرآنی امری مسلّم است، شناخت اصول مربوط به القاء معاني و مفاهيم قرآنی به مخاطب نیز ضرورت دارد. از نظر اسلام، به ویژه براساس سیره معصومان(عليهم السّلام)، القاء معاني و مفاهيم قرآنی به مخاطب از هنگام تولد شروع می شود و آموزش در دوره کودکی اساس در دوره های دیگر است. از طرفی، آموزش معاني و مفاهيم قرآنی به مخاطب بدون در نظر گرفتن توانایی ذهنی او مطلوب نیست و ممکن است وی را نسبت به یادگیری دل سرد و یا در یادگیری او اختلال ایجاد نماید. از این رو، آموزش مفاهيم قرآنی به مخاطب، گرچه امری بسیار مقدّس و والا است، اما موفّقیّت درآن، در گرو آگاهی و شناخت اصول و روش های آموزشی متناسب با آن است. امام علی(علیه السّلام) فرمود: هیچ حرکتی نیست مگر این که انسان در به انجام رساندن آن نیاز به شناخت و آگاهی دارد. بدین ترتیب، اگر آموزش مفاهيم قرآنی به مخاطب، بدون توجّه به روش های صحیح آموزشی انجام پذیرد، مصداق این سخن امام صادق(ع) خواهد بودکه:

باکس شناور "همچنین ببنید"

معجزات پیامبر(ص)

معجزات پیامبر(ص)

معجزه، کار شگفت و خارق العاده‌ای است که پیامبران الهی بر خلاف قوانین عادی و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پانزده =